julen är dyr i drift

de kändes konstigt att åka till jobbet imorse med tanke på att jag var sjuk hela förra veckan. men de gick bra, tiden bara rusade iväg och jag var inte alls så trött som jag hade trott att jag skulle vara.

idag bytte vi platser på kontoret. trodde att dom fixade de i torsdags, men tydligen inte. nu är de gjort och jag har fått lämna min perfekta fönsterplats där jag har suttit i över 2 år. men jag överlever. i februari flyttar ju hela kontoret så då får jag en ny plats igen. kul med förändringar!

när klockan blev 17 så stämplade jag ut och så for jag till dollar där jag mötte upp elina och hennes mor. vi köpte en massa julpynt och julgardiner. sen lämnade vi annika och mitt o elinas äventyr fortsatte ute på storheden där vi införskaffade ännu mer saker som hör till julen. har slösat alldeles för mycket pengar för mitt eget bästa.


vi åt på korvgubben, de var gott!          vårat lass i baksätet på TKGn..

köpte dessutom nya badrums-saker så jag ska plocka till i lägenheten nån dag här framöver och göra de riktigt fint hade jag tänkt. kanske på torsdag om jag hinner. känns bara lite trist o storstäda då min far ska komma hit och lägga golv i mitt vardagsrum snart. han skulle ha kommit idag men han har blitt sjuk och är nu sängliggandes. får se hur länge de tar innan han är kry. de tog ju en vecka för min del..men vem har brottom.


jag skulle behöva några ljusstakar, men jag har nog inte råd att köpa de nu.
typiskt, jag får lön först om 2 veckor. jag måste sluta slösa så mycke pengar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0