snökaos

Ibland förstår jag inte hur folk tänker, speciellt inte folk här uppe i norra delen av sverige. De är ju inte direkt någon nyhet att de snöar mer här och alla borde vara mer eller mindre vana vid det. Man borde veta att snö, blåst och kyla innebär halka. Trots detta så lyckas folk ändå gasa och ha så dålig koll på bilen så att dom plaserar den i diket/snövallen, så typiskt. Höll på o krocka flera gånger påvägen hem från jobbet, bara för att folk kom i alldeles för hög hastighet o inte hann få stopp på fordonet i tid. Ibland undrar man hur vissa har lyckats få körkort. Detta är inte en fråga som jag bara ställer mig då de gäller snökaos, utan även i allmänhet. Lämna företrädesskyltar verkar ju vara helt obekant för vissa. Man kanske måste göra dom större o mer färg-glada? Rätt ska vara rätt. Har jag företräde så kör jag, så alla ni vägtrafikanter där ute får se upp! men följer ni trafikens alla regler så ska det nog gå bra.


Förövrigt så kan jag ju tala om att min far har varit extra snäll idag. En vän till honom ringde och sa att min bil var rätt så igensnöad. Så pappa for dit och skottade fram den (fick hjälp av några andra snälla själar som befann sig på parkeringen), startade den och sopade av den. Så när jag slutade så var det bara att sätta sig i den och tuffa hem! vilken service.
En ros till min far. Trots hans sura miner och ibland bittra humör så är han ändå en stjäna som ställer upp.

Nu har vi valt ut nästan alla möbler och övriga dekorationer som jag ska ha i lägenheten. det kommer att bli ap-snyggt! känner mig otrolig taggad till att börja få upp alltihopa. men först ska jag kanske få nyckelt till min bostad, de får jag på fredag. sen måste vi införskaffa alla saker, så den 2/2 bär det som sagt av till IKEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0