luleå vs stockholm

jaha, då var det måndag igen då. ligger här i min divan-soffa och småser på 2½ men. En väldigt bra serie måste jag säga! man får sig ett gott skratt lite då o då. Har nyss lyckats dra mig upp från badkaret. Låg där o pratade med michele i telefonen. Han höll på att koppla in hans nya dator, men det verkade inte gå allt för bra.

Jaha min helg. vad kan man säga om den då.. hemsk? jobbig? påfrestande? Den var tung. Fick sällskap av två små grisar från fjollträsk. Niki och Matthias kom på besök (torsdag-söndag). Det var kul o träffa matthias efter alla år. men ja.. allt blev inte som jag hade förväntat mig.

Jag gillar verkligen inte stockholmare. visst små förortspojkar går bra. men stureplanskillar? nej tack. Slibbiga grabbar med alldels för bra självförtroende för deras eget bästa.. visst, vissa passar bra som ögongodis, men så fort dom öppnar käften så är de kört. skumpa hit och skumpa dit, hänger på vipen och tror att alla avgudar dom.

Jag dömmer er, jag drar er alla över en kant. Den dagen då en stockhomare lyckas charma mig o bevisar motsattsen, så kan jag se över min åsikt. men jag tvivlar på att det någonsin kommer att hända.

image25
Matthias leker frän. Gör några tappra försök till att lika Elvis.
Borde egentligen ha filmat eftersom han även brassade på med en vacker sångstämma
..



Vill passa på att tacka mina föräldrar för att jag är född här i den bättre delen utav landet. Skotrar, bilar, öl och snö passar bättre in i mitt liv än tunnelbanor, skumpa, innekrogar och slask. jag är en slacker.


sova? yes sir.
godnatt sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0