saknad

varför kan saker o ting inte vara som förut? jag saknar mina gamla vänner. tunagården, dagisgården och tunastrand. allt var så himla mkt bättre då. de var vi mot världen. nu står man här ensam? umgås mest med två av mina närmsta flickvänner. ni betyder massor för mig. men de känns som att jag glömmer alla andra. nova fyller snart 1 år, de var evigheter sen jag träffade henne. samma med lukas, han fyller också 1 år. tiden bara springer iväg men jag står still. jag vill finnas där för alla, men de går inte. saknar johan. vart tog du vägen? grattis till förlovningen. o hur ska jag ta de då? varför har du inte berättat de för mig?

jag vill vara med er. men de kommer alltid nått ivägen. nu ligger man här i soffan o vill bara försvinna. de är stunder som denna man inser hur mkt man har missat. hur mycket man vill göra och hur lite man igentligen gör.


den här helgen sög ju mer än vanligt. fredan började bra, men slutade i kaos. har aldrig varit så orolig. trodde att dom skulle ta de ifrån mig.. men jag fick bara en lapp. en lapp med väldigt höga siffror som jag inte vill ha! menmen de var inte så oväntat, inte när birgitta blyfot är på vägen!  dagen därpå bar det av mot haparanda. jag och två väldigt berusade pojkar. därefter blev inte kvällen som planerat. jag såg på melodifestivalen och efter några få timmar satt man i en bil med partyglasen i högsta hugg. varför? de var så onödigt. ångrar att jag drack. har så mycket roligare utan alkohol. vad har hänt med mig? förut var jag den som aldrig tackade nej till att festa, den som for ut först och for hem sist. många liter alkohol har man konsumerat genom åren. vad hände sen? växte jag upp eller tappade jag bort mig själv?


är du lycklig birgitta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0