en bättre värld?

Det är väl ingen nyhet att bensinpriserna håller på att stiga upp i taket. Jag får ångest varje gång jag tankar, men eftersom bilen är ett av mina större intressen så hindrar det inte mig ifrån att förpesta världen lite till. Jag är ingen miljömedveten person, jag är snarare raka motsattsen. Jag använder sjukt mycket hårspray, jag kör alldeles för mycket bil och jag sopsorterar inte (hoppas inte sop-poliserna läser de här nu!). eftersom sverige står för en sån liten del av alla utsläpp i världen, så känns de rätt meningslöst att lilla jag ska låta min alldeles egna black pearl stå och damma. Den dagen då kina, som släpper ut mest koldioxid, börjar tänka på miljön och minskar sina utsläpp, så kanske jag kan börja fundera på att köpa ett busskort eller ta cykelt till jobbet lite oftare. men fram tills dess, så jag tänker helt enkelt skriva under listan på den här sidan www.bensinskatteuppror.se, och hoppas på att fler människor gör det!


Jag får helt enkelt äta mer på max. för varje hamburgare du äter, planteras det ett träd i afrika. Är inte det miljötänk, så säg!


Kommentarer
Postat av: snuttan

ändå smygreklam för max!

2008-05-22 @ 21:13:30
URL: http://slowjam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0