full (tobbe), fullare (andreas), fullast (jenzzon)

när vi hade tryckt i oss den goda max-maten så ringde jag min bror, vi fick 30 min fick vi på oss, sedan skulle vi vara redo för kvällens roadtripp. de är tur att jag och victoria är naturliga skönheter så vi klarade oss galant! mitt hem såg inte så fint ut efter att vi hade irrat omkring här, men det fick bli ett senare problem. vi for och köpte vatten och mötte upp dom andra vid statoil. min bil blev fullproppad precis som andreas, detta var dock inte planerat! var meningen att jag o vickan skulle ha hela pagen för oss själva, men man får tydligen inte vara så ego. ett tag senare var man 10 mil bort i en byhåla som alla fruktar. whooo, farliga överkalix. de var cruising där, men de var ungefär lika spännande som de låter. så efter max 30 min, låg vi efter E4an igen.


image93
endast en liten del av parkeringen i byn, var hela norrbottens polisstyrka här?

               
bild 1 +2.
är på vägen dit, ett antal kiss/danspauser hinner man alltid med.
bild 4. föreställer en full tobbe aka martin stenmarck som myser med min baslåda
bild 5. här i norrland roar vi oss med att försöka springa ikapp renar.
in i skogen försvann renarna..killarna låg (trots alkoholintaget) inte så långt efter..


innan vi for hem till storstan så gjorde vi ett litet stopp i persön, där det var byafest. det var väl rätt trevligt om man bortser från alla onödiga slagsmål som startade. byborna verkar inte allt för mogna och vänliga utav sig. en 50åring som hoppar på en som såg ut att vara  i 20års ålden. de är inte alltid ungdommarnas som ställer till det!

image89
jens och aapa utanför byafesten, en tolk hade nog behövts


När vi var tillbaka i luleå så var det dags att börja avrunda och bege sig hemmåt. då hade man ju trots allt redan kört upp över en halv tank på ingenting. miljöförtörare som vi är!

image91  image90 

så vi sa hejdå till en full andreas och en ännu fullare jens!

Kommentarer
Postat av: Julia

vilken läcker bild du lyckades få där.. den där jag står och gör nån min ;) haha.. :)

2008-05-21 @ 08:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0