fullproppat/d

oj, ni ska bara veta hur mycket vi har hunnit med idag! vi har lagat lunch, promenerat, solat o lagat middag. + mer därtill. och jag är såååå mätt! men gott var det. ser redan fram emot min lunchlåda imorgon.


gårdagen
image66
jag hämtade upp vickan på tuna, påväg därifrån så ser jag nått en liten krabat längst trottoarkanten och trodde genast att det var en söt igelkotte. men nej! de var de inte. de var en äcklig, ful och skabbig STOR råtta. en bisamråtta! eftersom victoria är så otroligt smart så springer hon ut o fotar den. jag hann i alla fall varna henne om att den kan bitas!


tidigare under dagen var vi och handlade, då såg jag nått som jag inte kunde låta bli att reagera på. blandade känslor kom fram, vet inte om jag kan tycka att de var en smart lösning eller om de bara var idiotisk och kränkande. ser vi barn som djur? är dom så hemska och elaka så att vi måste koppla dom för att allmänheten ska vara säker? eller är det bara dagens moderna föräldrar som är lata och inte orkar ha barnen lösa för att det innebär mer jobb och större konsentration?



image67


wöööö, snart ska michele komma o hälsa på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0