renoveringsprojekt steg 3

pappa är klar med mitt gästrum nu! de blev finfint, men inte riktigt så som jag hade tänkt mig. men de är ju bara mitt eget fel eftersom de är jag som har valt allt. fast de blev helt klart mkt fräshare! jag är hur som helst nöjd.

nu är de dags för hallen. han har målat taket och tapetserat kapprummet. resterande tapeter får sitta kvar tills jag har bestämt mig för vad jag vill ha. dom som sitter där nu är faktiskt riktigt fina, dom är benvita tabeter med lite glitter i.



igår for nästan hela familjen Lehtonen till K-rauta och Byggmax o kollade på golv. De var jag, jens, julia, mamma o pappa. de slutade med att vi inhandlade ett svart hallgolv som var jättefint. jens skulle också köpa golv, han hittade väl ett som föll han i smaken, men jag vet inte hur de där slutade.

 
jag o julia passade på att tävla lite med dessa, mindre smidiga, fordon. 
man måste alltid sluta då man har som roligast..

Nu har pappa börjat lägga golvet och imorgon är de nog klart. jag ska ha samma golv i toaletten, men de ska han fixa lite senare. först ska han till jens och renovera hans sovrum. våran lilla handyman! men min lägenhet kommer att vara topfräsh då den är klar. jag längtar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0