skellefteå cruising

gårdagen var en rätt slö dag. vaknade rätt sent, spenderade all tid hemma fram till efter 17 nångång då jag valde att traska över till granngården, hem till min bror. där väntade julia på att få bli friserad. hon blev av med över 1 dm hår och hon blev jättefin! förstår om de känns konstigt för henne nu då hon nästan har axel-långt hår, men de växer ju ut!

kvällen slutade med att vi forlängst E4an, mot skellefteå. vi fick sällskap av RRSen som david, johanna, mika, heidi och richard åkte i. vet inte om våran körning var så ekonomisk med tanke på att vi pendlade mellan en massa olika hastigheter, men vi höll oss i alla fall vakna. vi stannade till i ostvik, där vi hämtade upp allas våran favorit dennis! blev jätteglad över att se hans nylle eftersom de var alldeles för länge sedan sist. när vi anlände till staden så var det inte alls så mycket folk i farten som vi hade hoppats på. jag kände mig lite besviken och funderade på om de var ett misstag att åka 13 mil för de där lilla. men sen desto senare de blev, ju mer folk kom de. efter ett tag så var de ändå hyffsat med folk. fortfarande inte mycke, men de dög i alla fall. vi var 5 lulebilar på plats och vi höll i hop i vårt och tort, nästan hela tiden. de var vi, RRSen, LPPn, GKWn och andreas hade nån släktings bil.

Deltagarlista: jag, jens, jb, julia, dennis, johanna, david, richard, mika, heidi, jokka, henke, modig, brännvall, lilla julia, kejjan och heffa. tror att de var alla..

  
vi var förbi dennis jobb också. jens och jb blev förtjusta i traktiorerna som dennis kör.


luleborna entrade skellefteå med stil och finess.

  
GKWn är en väldigt fin 126a. lite bilar längre bort på parkeringen. jens och dennis



jens och heidi svänger sina lurviga

sammanfattning: Julia blev fin. vi överlevde färden både till och från skellefteå. vi fick träffa dennis och de var lika kul som alltid. dom flesta blev fulla och glada, ingen blev snefull. när vi kom hem till luleå så fyllde vi upp magen med maxmat och sen for vi hem och la oss. kvällen var helt enkelt lyckad! (om man bortser från att jb blev alldeles för full och däckade innan kvällen ens han börja)

 

slutligen så vill jag bara påpeka att jokka är en kopieringskatt! han har gått och skaffat en julgran till bilen, skitunge! finns även en epa i stan nu som har skaffat en julgran. de kanske är dags att jag uppgraderar mig, men vad ska jag då hitta på för nått? jag vill vara egen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0