att spela ett spel eller bara spela?

köpte ca 15 spel och 5 puzzel igår, för 600:- delade allt med linda som jag jobbar med, så de blev 300:-/var. hur som helst, de roliga var ju då att mamman jag köpte de av försökte blåsa oss. hon sa till mig att spelen var i bra skick o att dom knappt var använda. dom såg jättefina ut, lådorna var hela och fräsha, men på kvällen ringer linda mig o säger att hon saknar spelplanen från ett spel, hälften av gubbarna från ett annat osv. märkte då att mina spel inte heller var kompletta. hur ska man kunna spela ett spel utan spelplan?! linda ringde upp mamma vigdis som vi hade köpt de av och berättade då hur de låg till. vigdis blev jättearg på oss och tyckte att vi var dumma som klagade då vi hade fått de så billigt.. men vem vill ha spel som man inte kan spela med? de vill man väl inte ens ha om man får de gratis. hon bad oss därför komma tillbaka med skiten så hon kan sälja de till någon som kan uppskatta de för va de är. lycka till!



nu är spelen tillbakalämnade och vi har fått tillbaka våra pengar. slutet gott, allting gott! men jag vill fortafarande ha ett monopol.. får väl köpa ett nytt istället, då får jag med större säkerhet alla delar till spelet. nån som vill komma och spela med mig då? i värsta fall får jag väl bjuda in vigdis, så hon lär sig hur de går till då man köper och säljer saker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0